주요 대표 제품 '텐써마''텐트리플' 국내외 시장에서 인기
'텐쎄라''10PL' 등 제품 포트폴리오 다양해 글로벌 입지↑
미용 의료기기 전문기업 텐텍이 2026년 상반기 상장(上場)을 목표로 본격적인 준비에 돌입했다.
텐텍 한동옥 대표는 "내년 봄 상장예비심사 청구를 앞두고 제품 고도화 및 글로벌 시장 확대에 총력을 기울이고 있다"고 밝혔다.
텐텍의 대표 제품은 고주파 장비 '텐써마'와 고강도 집속초음파(HIFU) 기반의 '텐트리플'이다. 텐써마는 고주파 전류로 피부조직을 응고시켜 콜라겐 생성을 유도하는 장비로, 기존 4cm²보다 넓은 5cm²의 팁을 사용해 한 번의 시술로 25% 더 많은 에너지를 전달할 수 있다. 또한 7단계로 조절 가능한 스프레이 쿨링 시스템을 탑재해 통증 민감도가 높은 고객도 보다 편안하게 시술받을 수 있도록 했다.
텐텍은 올해 텐써마의 국내 판매를 200대로 예상하고 있으며 대만 100대, 미국 300대, 브라질 100대, 태국 100대, 인도 100대 등 전 세계적으로 총 1,000대 이상 판매를 목표로 한다. 텐써마 단일 제품으로만 매년 약 30%씩 판매가 증가할 것으로 보고 있다.
텐트리플은 집속초음파로 피부조직을 응고시켜 리프팅 효과를 유도하는 장비다. 선형 및 펜형 팁에서 각각 3샷이 동시에 발사되어 시술시간을 기존 대비 1/3 수준으로 단축할 수 있다. 기존 자사 하이푸 제품이 1샷씩 발사되던 것과 비교해 기술적으로 크게 진일보한 제품이다.
텐트리플은 올해 8월 국내 허가를 기점으로, 연말까지 국내에서만 350대 이상 판매한다는 계획이다. 내년에는 글로벌 1,000대 판매를 목표로 한다.
이 밖에도 텐텍은 2샷을 동시에 조사하는 '텐쎄라', 프랙셔널 IPL 장비 '10PL' 등 다양한 제품 포트폴리오를 보유하고 있으며 신제품 개발에도 속도를 내고 있다.
출시를 앞둔 제품으로는 스프레이 방식 쿨링 시스템으로 통증을 줄인 니들 고주파 장비 '텐리비브', 다이오드 방식의 1927nm 튤륨 파장을 사용하는 프랙셔널 레이저 '텐튤', LED 기반 광치료 장비 '텐룩스', 텐피엘의 3가지 파장을 6가지 파장으로 늘린 고기능 IPL 제품인 '텐매트릭스' 등이 있다. 특히 텐튤은 다이오드 방식을 채택해 합리적인 가격으로 제품 공급이 가능하며, 이에 따라 높은 수요가 기대된다. 텐룩스는 다양한 파장을 탑재해 여드름, 색소침착, 염증, 재생 등 다양한 피부 병변에 대응할 수 있으며, 고강도이면서도 균일한 광 조사를 통해 효과적인 치료가 가능한 것이 장점이다.
한편, 텐텍은 최근 톱 모델 고현정을 브랜드 엠버서더로 선정했다. 회사 측은 "청순하고 신뢰감있는 이미지의 고현정이 자사 장비와 잘 어울린다고 판단했다"며 "TV 광고를 포함한 온·오프라인 캠페인을 통해 브랜드 인지도를 높이고, 상장 전 기업 가치 제고에 박차를 가할 것"이라고 밝혔다.
이병문 의료전문기자
*아래 기사는 Gemini를 활용한 영어번역본입니다.
Here's the English translation of the provided text about TenTech:
Aesthetic Medical Device Company TenTech Accelerates IPO for Spring 2026
TenTech, a company specializing in aesthetic medical devices, is accelerating its efforts towards an initial public offering (IPO) targeting the first half of 2026.
Han Dong-ok, CEO of TenTech, stated, "We are focusing all our efforts on product advancement and global market expansion as we prepare to file for preliminary IPO approval next spring."
TenTech's flagship products are TenTherma, a radiofrequency (RF) device, and TenTriple, based on High-Intensity Focused Ultrasound (HIFU) technology.
TenTherma is a device that uses RF current to coagulate skin tissue and induce collagen production. It uses a larger 5cm² tip, compared to the conventional 4cm², allowing for 25% more energy delivery in a single treatment. Additionally, it features a 7-level adjustable spray cooling system, ensuring a more comfortable experience for patients sensitive to pain. TenTech anticipates selling 200 units of TenTherma domestically this year, with a global sales target of over 1,000 units, including 100 in Taiwan, 300 in the U.S., 100 in Brazil, 100 in Thailand, and 100 in India. The company expects TenTherma's sales alone to increase by approximately 30% annually.
TenTriple is a device that uses focused ultrasound to coagulate skin tissue, inducing a lifting effect. It simultaneously emits three shots from both linear and pen-type tips, reducing treatment time by two-thirds compared to existing devices. This marks a significant technological advancement compared to the company's previous HIFU products, which emitted one shot at a time. Following its domestic approval in August of this year, TenTriple aims to sell over 350 units domestically by year-end, with a global sales target of 1,000 units next year.
Diverse Product Portfolio and New Developments
Beyond its flagship products, TenTech boasts a diverse product portfolio, including TenCera, which delivers two shots simultaneously, and 10PL, a fractional IPL device. The company is also accelerating the development of new products.
Upcoming products include:
-
TenRevive: A needle RF device with a spray cooling system to reduce pain.
-
TenThul: A fractional laser using a 1927nm Thulium wavelength with diode technology, expected to have high demand due to its competitive pricing.
-
TenLux: An LED-based light therapy device that can address various skin conditions such as acne, pigmentation, inflammation, and regeneration with high-intensity, uniform light delivery.
-
TenMatrix: A high-functionality IPL product that expands 10PL's three wavelengths to six.
Brand Ambassador and Marketing Efforts
TenTech recently selected top model Ko Hyun-jung as its brand ambassador. The company stated, "We believe Ko Hyun-jung's pure and trustworthy image aligns well with our devices." They plan to enhance brand awareness through online and offline campaigns, including TV commercials, and accelerate the enhancement of corporate value before the IPO.
매경헬스에 여러분의 이야기를 들려주세요.
억울한 혹은 따뜻한 사연을 24시간 기다립니다.
이메일 jebo@mkhealth.co.kr 대표전화 02-2000-5802 홈페이지 기사제보

